Cu pași mici spre visuri mari – susținuți de KFC

Recunoaștem: ne place tare mult să lucrăm cu copii. Sunt creativi, deschiși, se bucură cu totul și, dacă le dai suficientă încredere, pot face orice. Deoarece credem în abilitățile copiilor cu dizabilități din România, toamna asta, o data cu inceperea anului scolar am reânceput activitatea de terpaie prin escalada intr-o noua formula, cu mai multi copii.

In continuare, forțele Climb Again se îndreaptă către copiii cu tulburări din spectrul autist, nevăzători, hipoacuzici, cu tulburări neuromotorii si intarim una din directiile principale in care mergem, escalada ca terapie pentru dizabilitate.  Știm cât de puțin se face pentru aceștia la nivel național, știm cât de mare este nevoia lor de a fi integrați într-un grup, de a se conecta cu alții diferiți și cu alții ca ei, și mai știm că ei sunt capabili să depășească imposibilul. Așa că, alături de KFC, un partener care înțelege aceste nevoi și vrea să aducă o schimbare, am pus umărul la treabă pentru a oferi 73 de sesiuni de inițiere și antrenament în escaladă și un program care să stimuleze și să monitorizeze dezvoltarea  holistică a 72 de copii: 30 de copii cu deficiență de vedere, 30 cu deficiență de auz, 6 cu tulburări neuromotorii și 6 cu tulburări din spectrul autist.

Metodele tradiționale de terapie promovează îmbunătăţirea izolată a unui anumit tip de abilitate, dar experiența noastră cu peste 400 de copii și tineri, majoritatea dintre ei cu diferite deficiențe senzoriale, motorii și psihice, ne-a dovedit în repetate rânduri că escalada, ca instrument de terapie holistică, dezvoltă nu doar abilitățile fizice și de orientare ale copiilor, dar și stima de sine, încrederea în forțele proprii și capacitatea de rezolvare de probleme.

În colaborare cu Direcțiile de Asistență Socială din Capitală și cu ajutorul unei echipe multidisciplinare (instructori de escaladă specializați și atestați de Federația Română de Alpinism și Escaladă, alături de un terapeut specializat și atestat de Colegiul Psihologilor din România), atacăm dificultățile cu care se confruntă acești copii pe două fronturi: fizic și psihic. Activitățile sportive tipice din cadrul sesiunilor de escaladă sunt completate cu activități de monitorizare, evaluare și intervenție psihologică, pentru a maximiza beneficiile obținute în plan fizic, mental, emoțional și social.

Pe 15 septembrie, copiii au revenit la antrenamente și ne înveță, cu fiecare întâlnire, cum să depășim obstacole, cum să dărâmăm prejudecăți și cum să urcăm mereu mai sus, concentrându-ne pe potențial, pe capacități, și nu pe lipsuri. Recunoaștem: ne place tare mult să lucrăm cu copii.